top of page
Boek van de scholingsweg A & C - inhoudstafel
 ​

A. Algemene inleiding

1. Auteurs en autorisatie

 

  1. De scholingsweg

  2. Op paranormale wijze

  3. Geïnspireerd in en door de geest van ons allen

  4. De geest van ons allen

  5. Wie zijn David, Geborah en Vif Piscoul

  6. Geholpen hierbij en gewettigd door Het Zij Zo

  7. In en door Jezus Christus gegeven aan ons allen

  8. Werk en opdracht


2. Voorstelling van mezelf

  1. Mezelf: wat dit niet is en wat ik niet doe

  2. Mezelf: geloofsbelijdenis

  3. Mezelf: en verder

  4. Mezelf: werkwijze

 

B. De voorgeschiedenis van de kennisleer

 

Hoofdstuk 1. De verbeelding

 

  1. Definitie, nut, materiaal, doel
  2. De verbeelding en het logisch denken
  3. De verbeelding en dromen

  4. Voorspellende dromen

  5. Verbeelding en kunst

  6. Gerichte verbeelding

  7. Verbeelding en fantasmen

  8. Therapeutische ingrepen

  9. Verbeelding en magie

  10. De inbeelding 

  11. De grenzen van de verbeelding

  12. Verbeelding en gevoelens

  13. Verbeelding en helderziendheid

  14. Enkele vragen

Hoofdstuk 2. Het bewustzijn

 

  1. Inleiding

  2. De utopie van de exactheid

  3. De uitgebreidheid van de innerlijke ruimte

    1. een eerste overtuiging: de ervaring van duur

    2. een tweede beleving: het probleem van het geweld

    3. de gevoelsatmosfeer en haar begrenzing

    4. eigenwaarde en het predikaat van de hoop op verder leven

    5. de broederschap of de beleving van de andere mens

    6. een stap achteruit: de gevoelens van de menselijke ziel herleid tot de lichamen​​

    7. de geledingen van de innerlijke ruimte

    8. de stilte

 

Hoofdstuk 3. De lange weg van de mens naar zichzelf
 

  1. Wat is de waarheid?

  2. Over de oprechtheid als voorwaarde tot het ontvangen van de 
    boodschappen in waarheid

  3. Over de lange weg van de mens naar zichzelf, in waarheid 
    gezien dan.

    1. de voorbereidingsfase

    2. de nacht der zintuigen

    3. het morgenrood

    4. bemoediging

 

Intermezzo I

4.  De geesteswereld in de verschillende dimensies

  1. het begrip geest

  2. dimensie I

  3. dimensie II (en III)

  4. dimensie IV en volgende

  5. over het voortbestaan der lichamen

 

Intermezzo II

 

Hoofdstuk 4. Chronobiologie (partim)

 

Deel I. De bioritmen van het levend wezen mens

 

  1. De astrologie als wetenschap van menselijk gedrag

  2. De bioritmen van de verschillende orgaanfuncties

  3. De bijzondere cellenleer of de aanpassing van de lichaamscel aan de geestesactiviteiten van het wezen mens

  4. De astrale week en haar parameters vertaald in chronobiologie

 

 

C1. Deel 1 van de kennisleer - kennismaking

 

Hoofdstuk 1. De werking van de informatiebronnen

 

1. De voorwaarden

 

  1. Waarschuwing – een levende leer

  2. Beginnen bij het begin met een zuiver hart en in oprechtheid

  3. Opening van de zintuigen daartoe

  4. Twee fases 1. De zoektocht

  5. Twee fases 2. De Wil van God heeft een nieuwe actieve betrokkenheid bepaald

  6. Roeping,roeper en geroepene vormen een eenheid

  7. Verantwoordelijkheid en kwijtschelding 

  8. Een kundig antwoord

  9. De Roeper is actief werkzaam

  10. Een nieuwe fase in de geschiedenis van de mensheid

  11. De weg tonen

 

2. Oefeningen die de poorten openstellen
 

  1. Gebruik van tekst en trefwoorden als uitbreiding ervan

  2. Informatie en kennis die de geest eigen is

  3. De controlegeest

  4. De poorten

  5. De chakra’s

  6. De kundalinikanalen, meridianen en verbindingen naar de endocriene klieren


3. De geopende poorten en hun gebruik, ervan uitgaand dat de mens ze wenst te gebruiken of niet

 

  1. De mens bepaalt zelf wat en wanneer hij zal horen

  2. Procedure: wie bepaalt de voorwaarden ervan en wie draagt de eindverantwoordelijkheid?

  3. De procedures: veiligheid en zeggingsmacht over de vrijgegeven informatie

  4. De werking van de informatiebronnen

  5. De informatiebron is een levend onderdeel van een levende geest

 

4. Waarschuwingen m.b.t. verkeerd of oneigenlijk gebruik van de geopende poorten

 

 

  1. Waarschuwingen voor goed- en kwaadwilligen 

  2. Informatie vragen die u niet toekomt of zonder toelating van 
    betrokkene

  3. Ontmoeting in de geest is de sleutel tot kennis en wetenschap

  4. Goede omgangsvormen tussen mensen zijn de aanwijzing van hoe met de informatiebronnen omgang te hebben

  5. Het antwoord wordt gerealiseerd in tijd en omstandigheden

 

 

 

Hoofdstuk 2. Hoofdmomenten in de kennisgave en kennisname van de informatie die de informatiebronnen van de geesteswereld betreft.

 

  1. Drie grote thema’s

  2. De hartswens van de Vader en de Opdracht aan de Zoon

  3. Het werk en de Genade van de Zoon

  4. De vernieuwde mens

  5. De opdracht van de Zoon aan de zielen in hun geest

  6. Geloof en doopsel - verheviging van het verlossingsproces

  7. Omkering in het karma door Genade

  8. Onze opdracht - roeping en Genade hiertoe

  9. De uitwerking


Hoofdstuk 3. Het schrift en de dagdagelijkse inspiratie als praktische hulpmiddelen van de mens om te wennen aan de geestesgaven.

 

1. De dagdagelijkse bronnen van inspiratie van de denkstem van de mens

 

  1. De inwendige denkstem

  2. Erfelijkheid en karma

  3. Informatie van uit de geesteswereld

  4. De astrale mens

  5. De geest als spreekbuis

  6. De aarde als speeltuin

  7. De vrije en bevrijde mens

  8. Keuzevrijheid en /of bepaaldheid

 

2. De informatie van de geest in de gestructureerde denkvorm en in het schrift neergelegd

 

  1. De geest neemt het initiatief onder de hem opgelegde voorwaarden

  2. De geest heeft zelf onderricht hierin genoten

  3. Contact opnemen gebeurt door de geest van de mens en niet door 
    denken, wensen of verbeelden van uit het bestaansik

  4. De geest maakt gebruik van het denkvermogen en zit het denkenzelf in wacht - of waakpositie opzij

  5. Hier bevestigt Het Zij Zo de geformuleerde woorden

  6. Goed en gestoord gebruik

  7. De graad van opleiding van de geest bepaalt de ernst in de uitwerking van de informatie

  8. Recht op afstandelijkheid in vrijheid van geweten

  9. Wil en ingesteldheid bepalen waar en wanneer van de uitwerking

  10. Een begin van onthechting van verlangens en egotisme is voldoende


3. De leertijd om met het schrift om te gaan en vooral wie men er zal tegenkomen

 

  1. De beginfase: leren kennen en waarderen van de informatie van de geest

  2. Beginfase: gewenning aan de nieuwe, vreemde belevenis

  3. Beginfase: leerschool met gissen en missen, maar beschermd en boeiend
  4. Tweede fase: praktische inschakeling in het leven en samenwerking

  5. Tweede fase: vruchtbare hulp door advies en uitwerking ervan in het leven van zichzelf en van derden
  6. Derde, werkzame fase: het woord dat werkelijkheid wordt

  7. Derde werkzame fase naar het doel toe: het volwassen beeld van het Kind van God
  8. Derde fase: omvorming van het wezen, een uitzonderlijke toestand

 

4. De geest is degene die ontmoet en ontmoet wordt 

 

  1. Ontmoeting in de geest met anderen dan zichzelf

  2. De naam bepaalt het onderscheid

  3. De entiteit spreekt uit eigen naam of hoort toe wat anderen haar toespreken

  4. God spreekt meestal via een boodschapper, maar Jezus zelf spreekt ook rechtstreeks in het hart van de mens

  5. Het Woord Gods is soeverein. Ook de entiteiten bepalen wanneer ze spreken. De mens zelf is ook vrij van spreken en handelen, maar aandacht en ernst is nodig

  6. Voorwaarden en protocol garanderen een goed onderscheid. 
    Het Zij Zo wettigt de echtheid van de informatie

 

Hoofdstuk 4. De omvorming van het dagdagelijkse leven ten einde het geschikt te maken voor de inwerking erop van de geestesgaven

 

De ingevingen van de geest in het verstand, gevoelens en emoties en de vrije keuze van de mens om hem tot omvorming van zichzelf uit te nodigen

 

  1. De veranderingen worden in het schrift aangegeven, maar ook naar de lichaamsfuncties toe ingebracht

  2. Het astrale lichaam heeft het wat gemakkelijker door zijn overschouw en helderziendheid die hem eigen is
  3. Karma en erfelijkheid en de ziektes en gewoonten die er uit volgen
  4. De mens is hoofdzakelijk een toeschouwer
  5. De aanpassingen gebeuren zonder moeite al kan de mens wel oefeningen doen die helpen

  6. De veranderingen zijn vooral van energetische aard en betrekken ook de chakra’s
  7. Sommige veranderingen moeten wachten op andere en geven wel ongemakken die te verdragen zijn
  8. De gelukkige staat van de ziel en van de geest er aan verbonden is de hoofdzaak
  9. In de toekomst zal veel onheil en ellende voorkomen kunnen worden
  10. Voeding door medicatie en verandering van voeding: de volgende hoofdstukken in C2 deel II van de kennisleer)

 

 

C2. Deel 2 van de kennisleer - De voeding door medicatie en verandering van voeding
 

Hoofdstuk 1. Jezus Christus zelf neemt de voeding over van wat er geschreven wordt 

 

  1. De nu volgende hoofdstukken worden gegeven van uit de voeding die Jezus Christus Zelf is

  2. Op mensenmaat en toegankelijk voor wie ze ter harte neemt
  3. Wie dit wenst zal geholpen worden

  4. Geleidelijkheid en opvoedkunde bepalen mee de werkwijze, evenals vragen en antwoorden

 

Hoofdstuk 2. Wat is voeding?

 

  1. Voeding is levensenergie in een vorm geformuleerd

  2. Eigenschappen en gedragingen van de getransformeerde energie

  3. Juist gebruik van de levensenergie door het ego moet geleerd worden
  4. De verdeling van de levensenergie kan veranderd worden mits inzicht en juiste ingesteldheid van het ego
  5. De gewijzigde vormen van de levensenergie zullen nu het lichaam en zijn functies herstellen
  6. Zonder keuzes geen verandering of mogelijkheid tot verandering

  7. De keuzes worden verder uitgewerkt en bevestigd in een levenswijze


Hoofdstuk 3.

 

  1. In het hart van de mens is eerst bepaald wie en wat hij zal worden

  2. Het is het hart van de mens dat de keuzes maakt

  3. Een zware karmische gebeurtenis wordt een theatrale voorstelling
  4. Herhaling is soms nodig

 

Hoofdstuk 4. Werkwijze van de voeding door medicatie 

 

  1. De celstructuur dient voorbereid te worden op de medicatie

  2. Het is de ziel doorheen en in de geest die deze informatie thans kan doorgeven aan de lichamen

  3. Het eeuwig leven betreft niet zozeer het biologisch lichaam zoals we dit momenteel kennen op aarde

  4. De cellen moeten leren de informatie te begrijpen en aanvaarden

  5. De bepaling van de juiste homeopathie is een taak van de astrale geneeskunde

 

Hoofdstuk 5. Vragen omtrent de voortzetting van de voeding door medicatie

 

  1. Vereenvoudigde procedure: schrijven vanuit mij zelf, als geest genomen dan

  2. Bevestiging van uit het eigen zelf van deze opdracht en de gewijzigde vorm waarin ze gebracht zal worden

  3. En wat als er een nieuwe beschadiging van de cellen optreedt?

  4. Alle gegeven medicatie blijft bewaard in het geheugen van de cellen en van de gehele mens

  5. Wat als men nieuwe fouten gemaakt heeft?

  6. De mens zal spontaan veel fouten en gevaren kunnen vermijden

  7. De huidige homeopathie kan evolueren naar een dienstige vorm

  8. De gangbare geneeskunde dient gerespecteerd te worden en kan zichzelf leren corrigeren

 

Hoofdstuk 6. Korte herhaling in samenvatting van het voorgaande

 

  1. Korte herhaling in vraag en antwoord over de voeding en verandering van voeding

  2. Kan de geest zich uitdrukken op een verstaanbare manier voor ons verstand en gevoel?

  3. Ziekte en gezondheid worden niet van uit de biologie bepaald maar van uit de zielstoestand en die van de geest

  4. De ziel is gevoelig gebleven voor het Licht Gods

  5. De verloste ziel neemt nu kennis van de lichamen en zal ze van daaruit helen

  6. Twee bewegingen: 1. Voeding door medicatie, in de natuur der dingen gelegen

  7. Twee bewegingen: 2. Verandering van voeding door Jezus Christus Zelf

  8. De overige therapieën dienen herschikt te worden onder deze noemer

  9. De resultaten van de afgelegde weg leiden tot vaste overtuigingen, niet tot empirische bewijsvoering

 

Hoofdstuk 7. Hoe de ultieme goedheid van de vader beantwoorden? 

 

  1. Liefde roept wederliefde op in de mens naar de Vader toe

  2. De beweging van wederliefde gaat over in liefde tot de mensen en tot de ganse aarde

  3. De nacht der zinnen (= zintuigen)

  4. De zoektocht naar waarheid

  5. De Uitnodiging komt ongevraagd. Het antwoord is te zien in de werken


Hoofdstuk 8. Van voeding naar formulering ervan in de bijzondere leer van de gelijkenissen
 

  1. De waardering van de woorden

  2. Spreken van uit het Woord Gods

  3. Het similium

  4. Het gedeeltelijk falen van de huidige homeopathie

  5. De levende cel is erfelijk gecodeerd om te vergaan

  6. Woorden van Leven van Jezus Christus Zelf

  7. Tijd van voorbereiding


Persoonlijke nota’s

 
© Alle werken van Sam Landuyt zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen bijgevolg niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, digitale versie of op welke andere wijze dan ook, zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.
bottom of page